5.10.2020 Tiedote koronatilanteesta

Koronavirustartuntojen määrä on viime viikkoina ollut nousussa koko Suomessa ja myös Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin alueella. Useampi tartuntaketju on ulottunut myös Kuusiolinnan toiminta-alueelle.

Yhteen tartuntaketjuun liittyen Alavudella on tapahtunut viime viikon lopulla joukkoaltistuminen Sulkavankylän koululla. Altistuneiden joukossa on useamman luokka-asteen oppilaita ja lisäksi koulun henkilökuntaa. Kaikki altistuneet on tavoitettu ja heidät on asetettu karanteeniin. Koko Sulkavankylän koulu siirtyy tapahtuneen vuoksi varotoimena etäopetukseen seuraavien 2 viikon ajaksi.

Pyydämme alueemme asukkaita pitämään mielessä koronavirustartunnan ehkäisyyn liittyvät varotoimet. Turvaväleistä huolehtimisen ja hyvän käsihygienian lisäksi myös Etelä-Pohjanmaan alueella on suositus suu- nenäsuojuksen käytöstä joukkoliikenteessä sekä kaikissa niissä tilanteissa, joissa turvavälien pitäminen ei ole mahdollista. Koronavirustestiin on suositeltavaa hakeutua matalalla kynnyksellä, mikäli kokee siihen sopivia hengitystie- tai vatsaoireita.

Alavus 5.10.2020

Marjo Ala-Salmi
tartuntataudeista vastaava lääkäri, vs johtava lääkäri
Kuusiolinna Terveys Oy